Storing telefonieplatform

— Afmelding 12:00 uur —

Naar aanleiding van de storing en het gepleegde onderhoud zijn optimalisaties op het gebied van stabiliteit en performance geïdentificeerd. Het onderhoud van vannacht is een eerste stap geweest om deze optimalisaties mogelijk te maken. Verder onderhoud is nodig om de database en het platform optimaal te laten functioneren. In losse onderhoudsmeldingen zal dit onderhoud aangekondigd worden.

— update 17:30 uur —

Het is weer mogelijk om in Pulse de status van SIP-registraties te controleren. Hiermee is dienst-impact weggenomen. Morgenochtend zal de storingsmelding afgerond worden. Voor deze storing volgt een RFO.

— update 17:00 uur —

Afgelopen half uur is gebleken dat er impact op VAMO (Vast-mobiel-integratie) is. Dit is intussen verholpen. Registraties en het aantal gelijktijdige gesprekken blijven stabiel.

De volgende update volgt om 17:30

— update 16:30 uur —

Vanaf 16:02 is herstel op het VoIP-platform waarneembaar. Registraties komen online en het aantal gelijktijdige gesprekken neemt toe. Informatie over de status van SIP-registraties in Pulse is op dit moment niet beschikbaar. We werken aan de beschikbaarheid van deze informatie.

De volgende update volgt om 17:00

— update 16:00 uur —

De problemen lijken database-gerelateerd. Onze engineers onderzoeken betrokken databases en systemen. Een gevolg van het verliezen van de SIP-registratie is dat Pocos niet via het reguliere telefoonnummer te bereiken is. Voor urgente zaken is Pocos Support bereikbaar via https://jira.pocos.nl/servicedesk en via het noodnummer.

Naast de storing op het VoIP-platform is het mogelijk dat Pulse verminderd beschikbaar is.

De volgende update volgt om 16:30.

— oorspronkelijk bericht maandag 3 mei 2021 15:30 uur —

Op dit moment ervaren wij een storing met registratie van SIP-trunks. Het gevolg hiervan is dat het niet mogelijk is om gesprekken te starten of te ontvangen als deze niet binnen de eigen PBX plaatsvinden.

Onze engineers onderzoeken de storing.