Beperkte dienstimpact Direct Connected Access

— Afmelding 22 juli 09:50 uur —
Sinds 21 juli 18:30 is de dienstverlening voor Direct Connected Access lijnen stabiel. Voor de herstelwerkzaamheden is een fail-over mechanisme gebruikt. Door deze fail-over is dienstimpact merkbaar geweest tussen 18:00 en 18:30. Voor deze storing volgt een RFO.

— update 17:30 uur —
De oorzaak van de verminderde dienstverlening is geïdentificeerd door de leverancier. Op dit moment kunnen we voor verbindingen met impact nog geen verwachtte oplostijd afgeven. Morgen, 22 juli 2021, rond 09:00 updaten wij deze melding.

— update 15:30 uur —
Na gedeeltelijk herstel van een deel van de Direct Connected Acces lijnen is de impact beperkt tot een aantal connectivity-diensten in Veghel. Voor het overige deel is de hardware-leverancier opgeschakeld.

— update 12:50 uur —
Voor een deel van de Direct Connected Acces lijnen is herstel waarneembaar. De dienstimpact blijkt te komen door twee niet gerelateerde gebeurtenissen op 20 juli 18:15 en 21 juli 01:50. Voor diensten waar herstel nog niet waarneembaar is blijft deze melding actief. Onze engineers schakelen met de leverancier.

— update 11:10 uur —
De dienstimpact blijkt na onderzoek geen relatie te hebben met het onderhoud. De melding is hernoemt van “Dienstimpact na onderhoud koppeling EFX” naar “Beperkte dienstimpact Direct Connected Access”. Onze engineers werken samen met de leverancier in het onderzoek.

— update 10:00 uur —
De gemaakte link met het onderhoud is niet zeker en wordt verder onderzocht. Daarbij was het onderhoudswindow van 21 juli 00:01 en 06:00 voor Glasvezel Eindhoven. Onze engineers hebben contact met de leverancier voor verder onderzoek. De volgende update volgt uiterlijk 11:00.

— oorspronkelijk bericht woensdag 21 juli 2021 09:11 uur —
We ontvangen meldingen dat meerdere klanten met Direct Connected Access lijnen verminderde dienstverlening ervaren na het onderhoud van 21 juli 2021. Onze engineers onderzoeken de meldingen.