Pro-actief spoedonderhoud telefonie

Door problemen met het ‘root certificate’ van de certificaatleverancier kunnen er mogelijk problemen optreden bij het gebruik van Xelion of 3CX.

Om incidenten zo veel mogelijk voor te zijn gaan wij vanaf 13:00 onderhoud plegen aan onze 3CX omgeving. Mogelijk moeten hierna toestellen opnieuw registreren.

Xelion gaat actie ondernemen voor centrales die op hun software draaien.

Update 17:00

De werkzaamheden door Pocos voor 3CX zijn uitgevoerd.

Het is mogelijk dat devices niet correct het certificaat kunnen controleren. Het root certificaat ISRG Root X1 moet trusted zijn hiervoor. Mocht dat niet het geval zijn op de devices die nu nog een probleem hebben, dan moet dat certificaat op deze devices worden geïnstalleerd. Het certificaat is te downloaden via:

Xelion werkt nog aan een oplossing.

Update 03-10-2021, 16:00

Xelion heeft een oplossing aangeleverd. Deze zullen wij in de loop van de middag en vanavond avond gaan installeren op onze omgeving.

Naar verwachting zullen de werkzaamheden geen impact hebben.

Update 20:45

De werkzaamheden voor Xelion zijn afgerond.