Onderhoud telefonieplatform
Update 25-10-2020 @ 01:52
Het onderhoud is is succesvol afgerond. Er is geen impact geweest op staande gesprekken. We zien dat users zich aanmelden via het nieuwe systeem en alle testen geven aan dat dat goed gaat en dat er succesvol calls tot stand kunnen komen.
Oorspronkelijk bericht
Op zondagnacht 25 oktober 2020 wordt er tussen 01:00 uur en 02:00 uur onderhoud uitgevoerd aan het telefonieplatform.
Het betreft de migratie van de SIP-trunks van klanten naar de nieuwe AudioCodes SBC. Deze migratie heeft impact op SIP-trunks die communiceren met het IP adres 109.235.32.56 of via sip.itco.nl.
Hierdoor kunnen lopende gesprekken die via de SIP-trunk lopen verbreken en is het tijdelijk niet mogelijk om gesprekken op te zetten. Ook zullen alle SIP registraties verloren gaan. Clients dienen zich opnieuw te registreren. Potentieel ben je een uur onbereikbaar als je de re-register timeout op 1 uur hebt staan.
Je kunt de impact beperken door in de SIP-trunk instellingen de herregistratie time-out op 5 minuten in te stellen. Dan ben je maximaal 5 minuten niet bereikbaar.
Ook kun je zelf al vóór de migratie je SIP-trunk migreren naar het nieuwe systeem door als sip proxy server en sip registrar server sip.pocos.nl in te stellen. In dat geval is er tijdens de migratie geen impact op de voice omgeving.