Netwerk verstoring, verminderde redundantie (opgelost)

Momenteel ervaren we een verminderde redundantie binnen ons netwerk door kabelschade bij één van onze leveranciers. Engineers hebben inmiddels contact en monitoren de netwerk situatie. Inmiddels is bekend dat deze storing is veroorzaakt door een fibercut tijdens een gestuurde boring. Het bevinden van de breuk onder een groot knooppunt van wegen maar ook overige ondergrondse communicatie kabels en de hoge grondwater standen in het gebied bemoeilijken momenteel de reparatie.

Updates:

16 Februari 13.30: Post onderzoek is gestart om de gehele situatie en het handelen in kaart te brengen met externe partijen en leveranciers.

16 Februari 12:15 Vezel is hersteld en door onze engineers gecontroleerd, waarmee redundantie van het Pocos netwerk volledig hersteld is. Leverancier geeft een ETR 15:00 verdere onderbreking word niet verwacht tijdens reparatie.

16 Februari 11:06 Leverancier meld: De aannemer heeft de foutlocaties gevonden en is begonnen met herstel.

15 Februari 23:30 Because the saturated soil hindered the work, a joint was opened at a distance from the canal and the correct cable was identified on one side. On the other side the comparable joint will now be opened to identify the correct cable there. Positive news is that there are empty tubes available under the duct to blow the new cable when the 2nd side is found.The work will continue all night, an update can be expected tomorrow morning 16-02-2024 at 10:00 local time. 

15 Februari 09:00 uur: Ondanks dat de aannemer de hele nacht bezig is geweest is de fout locatie helaas nog steeds niet gevonden. Het zoeken gaat echter onverminderd door.

14 Februari 23:00 uur: Helaas is de aannemer nog bezig om de kabel op te sporen maar tot op heden helaas zonder succes. De kans bestaat dat de aannemer morgenvroeg pas verder zal gaan omdat men niet meer op de foutlocatie kan werken vanwege zand welke het gegeraven gat in spoelt. De volgende update zal morgenvroeg zijn, tenzij er belangrijke informatie beschikbaar is.

14 Februari 20:30 uur:
De aannemer is nog bezig om de juiste kabel/buis te vinden. Tot op heden is dit nog niet gelukt. Men gaat vanuit een andere locatie metingen verrichten, echter moet hier toegang voor worden aangevraagd. Deze aanvraag is reeds gedaan en men is op weg naar deze locatie. Zodra we hier meer informatie over beschikbaar hebben zullen we deze delen.

14 Februari 18:15 uur: Preciese locatie nog steeds niet gevonden, De onderhoudsploeg is vervangen door een nieuwe ploeg en ze moeten ook naar een andere centrale.

14 Februari 10:30 uur: Groter materieel wat nodig is, is onderweg en word verwacht aan te komen om 11u.
Volgende update rond 14u.

14 Februari 07:20 uur: De aannemer is nu aan beide kanten van de weg aan het graven en heeft aan beide kanten meerdere buizingen gevonden,maar helaas niet de juiste.De aannemer gaat zijn werkzaamheden uitbreiden.De aannemer heeft ook nog steeds veel last van wateroverlast wat de werkzaamheden bemoeilijkt.Er is nog geen ETR beschikbaar.Volgende update wordt rond 08:30 verwacht.

14 Februari 00:35 uur: De aannemer is momenteel druk bezig met de graafwerkzaamheden.
Helaas ervaren ze problemen met water dat de gaten die ze hebben gemaakt opvult.
Ze hebben de defecte kabel die ze moeten repareren nog niet bereikt.
Er is momenteel geen ETR beschikbaar. Een volgende update volgt rond 03:30

13 Februari 22:40 uur: Onze transmissie leverancier meldt het volgende:
Onze aannemer wordt geconfronteerd met verschillende problemen tijdens zijn onderzoeks- en reparatiewerkzaamheden. De herstelwerkzaamheden gaan door, maar op dit moment kunnen we nog steeds geen ETR delen.
De volgende update zal rond 00:30 uur verschijnen

13 Februari 21:15 Het onderzoek naar de omvang van schade is gaande. Als dit gereed is zal een herstelplan gemaakt worden. De volgende update zal plaatsvinden rond 22:30 uur

13 Februari 20:30 De aannemer heeft de foutlocatie gevonden. Ter plaatse is vanmiddag een gecontroleerde boring uitgevoerd waarbij waarschijnlijk de vezels zijn geraakt, dit heeft hoogstwaarschijnlijk de storing veroorzaakt. Om dit te herstellen heeft onze aannemer een kraan nodig en wordt er een plan van aanpak gemaakt..Rond 22:00u volgt de volgende update.

13 Februari 19:30: De aannemer is inmiddels begonnen aan de werkzaamheden.

13 Februari 16:37: Leverancier meld fibercut op trace Breda – Amsterdam. Verwachte aankomst reparatie ploeg 18:00 – 18:30, herstel tijd voorals nog onbekend.