Storing firewall

24.07.2020 / 10.00u

  • De storing is sinds gisterenavond verholpen. Toestellen op de PBX kunnen weer worden aangemeld en het registeren van SIP-trunks levert geen problemen meer op.
  • Mocht je desondanks toch nog bij jezelf of eindgebruiker problemen ervaren verzoeken we een ticket aan te maken voor de Servicedesk, email: Servicedesk@pocos.nl.
  • Gisteren om 11.40u hebben we een work around gecommuniceerd. Deze mag worden teruggedraaid.
  • We maken uiteraard een RFO (Reason For Outage) op. Indien je deze wil ontvangen vragen wij je om dit door te geven aan je partnermanager.

Met vriendelijke groet, Pocos

 

23.07.2020 / 21.10u

Inmiddels is zover we kunnen nagaan, op nog enkele updates na die momenteel plaatsvinden, de storing bij iedereen opgelost. De verwachting is dat de updates omstreeks 22.30u gereed zijn.

Mocht je toch nog problemen ervaren dan horen we dat natuurlijk graag van je via de gebruikelijke communicatiekanalen.

Met vriendelijke groet, Pocos

 

23.07.2020 / 17.10u

Geen extra informatie

 

23.07.2020 / 16.10u

Inmiddels zijn er vele stappen gezet in de goede richting en vernemen we van verschillende partners dat telefoondiensten weer (deels) werken.

Een volledige oplossing is echter nog niet beschikbaar, omdat er ook nog steeds problemen zijn die onvoldoende te herleiden zijn. Hier wordt uiteraard nog steeds hard aan gewerkt.

Via onze Servicedesk proberen wij je zo goed mogelijk te helpen. We delen je probleem/ervaring met onze collega’s die het onderzoek verrichten om de storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Met vriendelijke groet, Pocos

 

14.10u

  • Voor verschillende toestellen werkt het om deze van de stroom los te koppelen voor een periode van 8-10 minuten en daarna opnieuw op te starten
  • Voor toestellen die achter de NAT zitten is het (waarschijnlijk) nodig om de router opnieuw te starten, zodat de NAT-translaties opgeschoond worden
  • Indien dit niet werkt dienen toestellen teruggezet te worden naar de fabrieksinstellingen om deze daarna opnieuw te provisionen
  • Maak je gebruik van een Swyx-omgeving dan dien je de linkmanager te stoppen voor 2-3 minuten en deze daarna opnieuw te starten. Dan registreert de SIP-trunk zich opnieuw

 

23.07.2020 / 12.20u

Geen extra informatie

 

23.07.2020 / 11.40u

Mocht er nog een probleem zijn met het registeren van een SIP-trunk op sip.itco.nl dan is een tijdelijke work around om de SIP-trunk te registeren op IP adres 109.235.32.40.

Overige informatie volgt zodra er meer bekend is.

Met vriendelijke groet, Pocos

 

23.07.2020 / 11.00u

We zijn nog steeds met man en macht aan het onderzoeken waar het probleem vandaan komt en begrijpen dat de storing veel overlast veroorzaakt.

We houden jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet, Pocos

 

23.07.2020 / 09.00u

Momenteel ervaren vele gebruikers problemen met het aanmelden van toestellen op de PBX en het registeren van SIP-trunks. Wij begrijpend dat dit erg vervelend is.

Wij zijn druk bezig de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen. Wij houden jullie uiteraard zo goed mogelijk op de hoogte via deze pagina.

We hebben nog geen zicht op de tijd die nodig is om het probleem te verhelpen.

Met vriendelijke groet, Pocos